Er du interessert i hvordan handelen vi foretar oss i hverdagen påvirker klimaet? Bli med i Spires kampanjeutvalg!
Denne høstens kampanje handler om handels effekt på klimaet. Klimaendringer er noe som påvirker oss alle og det er noe som vi igjen påvirker hver dag gjennom vår egen handel og forbruk. Varer fraktes med fly og båt til oss fra hele verden, med flere stasjoner på veien. Et slikt system har gjort det nærmest umulig å følge verdikjeden til et produkt, og har kraftig økt karbonavtrykkene til oss alle i vesten. Hva skjer da, når en internasjonal klimaavtale som Paris-avtalen ikke regulerer utslipp fra transport med båt og fly? Vi vil skape en dynamisk kampanje hvor vi kritisk ser på utfordringene trenden av ”outsourcing” har på klimaet. Kampanjen ønsker å nå ut til et bredt spekter av befolkningen og vi ser derfor etter mennesker med kunnskap og egenskaper fra mange felt; samfunnsfag, realfag, juss, økonomi, illustrasjon, video, musikk, m. fler. Hovedsakelig ønsker vi å utarbeide en kampanje som bruker sosiale medier som plattform, gjennom bruk av visuelle virkemidler. Vi vil også invitere kulturpersoner, politikere, akademikere, og forbrukere til å være en del av kampanjen gjennom debatter, konserter og seminarer. Alle med et engasjement for temaet og Spires arbeid oppfordres til å ta del, uavhengig av tidligere erfaring. Alle frivillige bidrar etter eget ønske og kapasitet. Første møte er planlagt i juni, men det er også fullt mulig å slutte seg til kampanjen senere (som f.eks ved studieoppstart). Deltagelse i kampanjeutvalget omfatter i snitt 2-3 timers møtevirksomhet i uka, og noen timers øvrig arbeid utover dette, med unntak av de mest hektiske periodene (oktober/november). Ønskede egenskaper:
Noe for deg? Send oss et kort motivasjonsbrev med CV. Frist for å melde interesse: 15. juni (med mulighet for nye søknader ved studiestart i august) Epost med søknad sendes til: hegeskarrud@gmail.com Comments are closed.
|
Categories
All
Arkiv
April 2021
|